Paq Estándar

Abans de fer la tramesa 

Responsable i eficient! Aquesta classe de tramesa és la nostra modalitat de missatgeria més sostenible i respectuosa amb el medi ambient: redueix les emissions i l’empremta ambiental. Ho aconseguim optimitzant les rutes de repartiment i agrupant trameses fins que el transport és ple. No tot és urgent, però cuidar el planeta sí que ho és.

Encara que aquesta és la nostra opció per a trameses sense urgència, no significa que les trameses no continuïn sent àgils. Depenent de l’origen i la destinació, només trigaran entre 48 i 72 hores a arribar al destinatari.

  • Flexibilitat: fem dos intents de lliurament al domicili especificat i en el termini garantit. Si ho prefereixes, també pots recollir la tramesa a les nostres oficines o CityPaqs públics o privats. Si no te la podem lliurar, et deixem un avís a la bústia que indica l’oficina en la qual podràs recollir-la durant 15 dies hàbils. Finalment, si no aconseguim complir el termini acordat, et tornem la tarifa abonada.
  • Inclou Modify: pots modificar amb facilitat el lliurament de les teves trameses des de la comoditat de l’ordinador o el mòbil en funció del que necessitis. A més a més, amb Modify pots triar si vols que el destinatari pugui fer canvis i, en aquest cas, pots decidir quins. Podràs triar aquesta opció per a totes les trameses nacionals a domicili.
  • Per la teva tranquil·litat: per a nosaltres, la teva tramesa és tan important com per a tu. Per això, podràs seguir el seu estat i localització en tot moment. No importa si n’ets l’emissor o el destinatari, tots dos tindreu accés a la informació sempre.
  • A prop teu: Podràs enviar el Paq Estándar a tot el territori nacional, inclosos Andorra i Portugal peninsular.

Tu tries l’embalatge perfecte! Tenim una gran varietat de productes que s’adapten a les teves necessitats, tant a la nostra botiga en línia com a les oficines de Correos.

Tan sols necessitem que la grandària s’ajusti a aquestes mides:

Com a màxim:

  • Caixa: Llargària+Alçària+Amplària= 210 cm, sense que la dimensió més gran superi els 120 cm.
  • Rotlle o tub: Llargària = 120 cm i diàmetre = 30 cm.

Si vols enviar un paquet una mica més gros, no et preocupis, afegeix un màxim extra per un petit suplement:

  • Llarg + Alt + Ample = 270 cm per un 35% més. 
  • Cap de les mesures no pot superar els 170 cm per un 35% més.

O afegeix les dues dimensions extres per un 70% més!

Com a mínim:

Caixa: 15 x 10 cm

Rotlle o tub: les dimensions que permetin adherir-hi una etiqueta de 10 x 14,5 cm.

Important! Recorda que cap paquet no ha de superar els 30 kg de pes real.

Una vegada que arribis a aquest pas... només falta que ens diguis on vols que el portem!

  • Domicili: Si tries aquesta opció, et garantim dos intents de lliurament amb signatura. Si no el poguéssim lliurar, el destinatari podrà anar a recollir-lo a la seva oficina de Correos de referència en un termini de 15 dies. Aquesta opció estarà disponible tant per a clients particulars com amb contracte i és l’únic mètode de tramesa apte per a Portugal. 
  • Tria l’oficina: podem enviar el teu paquet a l’oficina que triïs. Tan sols ha de tenir un punt de lliurament de paqueteria i nosaltres el guardarem fins que el recullin durant 15 dies. Avisem el destinatari de l’arribada del paquet mitjançant un SMS o correu electrònic. També li enviem recordatoris en cas que no l’hagi recollit. No pot ser més fàcil!
  • Oficina més propera: amb aquesta opció, el paquet es lliura a l’oficina de Correos que hi ha més a prop del domicili que ens hagis indicat, on el destinatari podrà anar a recollir-lo en un termini de 15 dies. Avisarem el destinatari amb dos SMS o correus electrònics perquè sàpiga que el paquet està a punt per recollir. El segon SMS es rebrà a cap de 5 dies de rebre el primer.
  • CityPaq: amb aquesta opció lliurem la teva tramesa en un dels múltiples armariets intel·ligents de Correos que hi ha situats per tota la ciutat. Així, no t’hauràs d’amoïnar pels horaris. Aquests armariets són operatius les 24 hores del dia. 

Recorda! Les teves dades i les del destinatari han d’estar en un lloc visible sobre l’embalatge. 

Si vols agilitar encara més el tràmit, pots generar l’etiqueta de tramesa i el pagament des de l’ordinador o el mòbil.

Què és el pes volumètric

Consells per a un bon embalatge 

Necessites embalatge? Compra'l a la nostra Botiga en línia

Més informació sobre el Paq Estándar

Durant la tramesa

Posa un nom a la teva tramesa dins de Mi Oficina.
Introdueix les teves dades com a remitent
Introdueix les dades dels destinataris de la tramesa
Revisa la comanda i accepta’n les condicions
Fes el pagament de la tramesa.

Dins de Mi Oficina podràs gestionar la tramesa de tots els teus paquets, cartes o documents. T’ho posem fàcil i t’expliquem tots els detalls que cal tenir en compte abans de fer qualsevol tramesa.

Per començar, podràs posar un nom a la teva tramesa, per recordar-la més bé i veure-la amb facilitat des de l’apartat “El Meu Compte”. Molt important! Recorda que has de completar totes les dades obligatòries per poder avançar en el procés. Una vegada que hagis introduït el nom de la tramesa, hauràs de triar com vols preparar el burofax i especificar-ne el contingut. Per preparar-lo, pots adjuntar un document que ja tinguis a punt o bé redactar-lo llavors en línia. Si tries aquesta última opció, no t’oblidis de clicar “Visualitza” perquè puguem continuar amb la tramesa.

El pas següent serà completar la informació sobre el destinatari i les característiques de la tramesa. Podràs emplenar les dades des de zero, important un document amb destinataris definits o triant el destinatari de trameses anteriors. Els destinataris definits són aquells contactes habituals que pots registrar a la plataforma. El nostre objectiu amb Mi Oficina és que la gestió de les teves trameses sigui més fàcil i ràpida.  Tens dubtes? Descobreix com importar un fitxer o recuperar destinataris.

Una vegada que arribis fins aquí i si decideixes escriure el Burofax directament a Tu Oficina, podràs editar-ne el format i utilitzar diferents tipus de dissenys que s’ajustin a les necessitats de la teva comunicació. Podràs fer servir una gamma de fonts i etiquetes que substituiran les dades proporcionades en el pas anterior quan visualitzis el contingut.

Tu tries la cobertura total de les teves trameses. Per això, podràs sol·licitar els serveis addicionals següents perquè la teva tramesa sigui encara més completa:

  • Justificant de Recepció: Et confirmem per escrit el lliurament del teu document telegràfic, perquè quedi constància tant de la persona que l’ha rebut com la data i l’hora de la recollida
  • Còpia Certificada: Com a remitent, queda’t una còpia autentificada de la teva comunicació enviada per Burofax o Telegrama. Podeu sol·licitar aquest servei en el moment de la imposició de la tramesa o posteriorment. Amb validesa legal davant tercers.
  • Custòdia de 60 i 120 mesos: Sol·licita que guardem el teu enviament durant més temps, des de 60 a 120 mesos, per si durant aquest termini necessites demanar-nos una certificació de contingut
  • Prueba de Entrega Electrónica (PEE): Justificant digital del lliurament certificat.

Quan hagis completat les característiques de la tramesa, podràs exportar totes les dades a un fitxer o a la teva adreça electrònica per utilitzar-les en trameses futures i que el procés sigui encara més còmode. Recorda’t de marcar el destinatari a la llista de trameses. No te n’oblidis! Si has importat un fitxer amb uns quants destinataris, cada burofax només podrà contenir un d’aquests destinataris, ja que es tractarà d’una notificació personal.

Quan acabis tot el procés, es generarà un resum final en el qual podràs revisar les dades que ens has proporcionat. En aquest pas podràs modificar qualsevol de les dades que hagis introduït.

Si necessites aturar el procés de tramesa i continuar-lo en un altre moment, no passa res. Fes clic a “Acaba-ho més tard” per desar totes les dades de la tramesa i acabar-la quan puguis.

Atenció! Encara que no és habitual en aquesta mena de serveis, de vegades trobaràs codis promocionals per rebaixar el cost de la tramesa. Els hauràs d’introduir abans del pagament.

Si vols aturar el procés de tramesa i continuar-lo en un altre moment, no passa res. Fes clic a “Acaba-ho més tard” per desar totes les dades de la tramesa i acabar-la quan puguis.

Quant als mètodes de pagament que veuràs a continuació, són comuns a tots els usuaris:

  • Pagament amb targeta de crèdit/dèbit. Si tries aquesta opció, et redirigirem al túnel de pagament segur amb l’entitat bancària.
  • Pagament amb PayPal. Podràs pagar amb qualsevol dels mètodes associats a PayPal de manera ràpida i segura.

Si ja estàs registrat a Correos i ets un client amb contracte, podràs afegir el pagament a un contracte, de manera que facturarem la tramesa amb les condicions que s’estableixen en aquest.

En cas que hagis triat pagar amb targeta o PayPal, podràs demanar la factura durant el pagament.

Quan hagis acabat el procés de pagament se’t portarà a un últim pas perquè confirmis les dades de referència de la tramesa, el seu localitzador i els destinataris a qui s’envia. Per rebre aquesta informació, pots triar entre les tres opcions següents

  • Imprimeix una versió del resum de la compra.
  • Facilita’ns una adreça electrònica per rebre les dades a la safata d’entrada o podem enviar-l’hi a una altra persona, si ho prefereixis.
  • Rep un arxiu de text que inclou tots els detalls de la compra.

Després de fer la tramesa

Des de Correos volem ajudar-te, fins i tot quan ja hagis fet la tramesa.

Cita prèvia
Localitza oficines, bústies i Citypaq
Formulari d’oficines
Localitza la tramesa