Carta digital

Abans de realitzar el teu enviament 

La Carta Digital és la teua solució per a lliurar comunicacions a una o diverses persones des del teclat del teu ordinador. 

Amb la Carta Digital podràs gestionar els teus enviaments en qualsevol moment i estigues on estigues:

  • Més fàcil que mai: S'ha acabat esperar! Podràs fer els teus enviaments de forma totalment digital, sense horaris ni cues, tan sols necessitaràs un ordinador.
  • Ho fem per tu: nosaltres ens encarreguem de tot. Estalviaràs en paper, sobres i impressió ja que gestionarem tot açò per tu.
  • Compartix amb el destinatari: podràs enviar el número de seguiment del teu enviament a qui tu vulgues.

La teua carta digital no té límits. Tu elegeixes si l’envies de forma ordinària o certificada i si la destinació és nacional o internacional. 

A més, en els teus enviaments nacionals de carta certificada podràs afegir el servei de Proba de Lliurament Electrònic (PETA) per rebre una notificació digital que la teua carta ha sigut lliurada.

Durant el procés, també podràs decidir si vols que la teua carta siga impresa en blanc i negre o en color.

Tingues en compte! En pujar el teu document, revisa que complisca estos requisits:

Format: Adobe Acrobat (PDF). Comprova que no està protegit i que no porta cap firma digital.

  1. Mida del fitxer: màxim 1 MB.
  2. Dimensions: 210 x 297 mm (DIN A4).
  3. Número de pàgines: màxim 20, entre el document i la caràtula.

A més, si la teua carta inclou un Logo:

  1. Posició: inserir-ho en l’encapçalament de la carta, en la seua part superior esquerra.
  2. Format d’imatge: JPEG o GIF.
  3. Mida: màxim 1 MB.
  4. Dimensions: 200 x 75 píxels. Si és més gran, es reduirà.

O una Firma:

  1. Posició: inserir al final de la carta.
  2. Format d’imatge: JPEG o GIF.
  3. Mida: màxim 1 MB.
  4. Dimensions: 500 x 200 píxels. Si és més gran 

No et preocupes, si la teua carta no complix algun d’estos detalls, t’apareixerà un avís perquè pugues modificar-ho i avançar en el procés.

Vols saber com serà el procés d’impressió de la teua carta?

Sempre la imprimim en paper blanc de mida DIN-A4 i gramatge de 80 g. La qualitat d’impressió és de 1200 ppp per als enviaments en color i de 300 ppp per als enviaments en blanc i negre. La impressió es fa a una sola cara per full.

Una vegada el procés d’impressió estiga finalitzat, introduirem la teua carta en un sobre blanc amb doble finestra (remitent i destinatari). La mida del sobre dependrà del nombre de pàgines que tinga l’enviament:

  • De 1 a 6 fulls: en sobre C5 (162 x 229 mm)
  • De 7 a 20 fulls: en sobre C4 (229 x 324 mm)

 

Necessites saber alguna cosa més? Consulta tota la informació sobre la Carta Digital

Durant el teu enviament

Dona-li nom al teu enviament dins de “La meua Oficina.
Introdueix les teues dades com a remitent
Introdueix les dades dels destinataris del teu enviament
Revisa la comanda i accepta les condicions
Realitza el pagament del teu enviament.

Dins de La meua Oficina podràs gestionar l’enviament de tots els teus paquets, cartes o documents. Te'l posem fàcil i t’expliquem tots els detalls a tindre en compte abans de qualsevol enviament.

Per a començar, podràs donar-li un nom al teu enviament, per a recordar-ho millor i veure-ho amb facilitat des de l’apartat “el Meu Compte”. Molt important! Recorda que has de completar totes les dades obligatòries per poder avançar en el procés. Una vegada que el nom del teu enviament estiga llest, hauràs d’elegir com vols preparar el teu burofax i especificar el seu contingut. Per a preparar-lo, pots adjuntar un document que ja tingueres llest o bé redactar-lo en el moment de forma online. Si elegeixes esta última opció, no oblides clicar en “Visualitzar” perquè puguem procedir amb l’enviament.

El següent serà completar la informació sobre el destinatari i les característiques del teu enviament. Podràs omplir-lo des de zero, important un document amb destinataris definits o, elegint el destinatari d’enviaments anteriors. Els destinataris definits són aquells contactes habituals que pots registrar a la plataforma. El nostre objectiu amb La meua Oficina és que la gestió dels teus enviaments siga més fàcil i ràpida.  Tens dubtes? Descobreix com importar un fitxer o recuperar destinataris.

Una vegada que arribes fins ací i si decideixes escriure el teu Burofax directament a La teua Oficina, podràs editar el format i utilitzar diferents tipus de dissenys que s’ajusten a les necessitats de la teua comunicació. Podràs utilitzar diferents fonts i diferents etiquetes que substituiran les dades proporcionades en el pas anterior quan visualitzes el contingut.

Tu tries la cobertura total dels teus enviaments. Per això, podràs sol·licitar els següents serveis addicionals perquè el teu enviament siga encara més complet:

  • Justificant de recepció: Et confirmem per escrit el lliurament del teu document telegràfic, perquè quede constància tant de la persona que el va rebre com la data i hora de la recollida
  • Còpia certificada: Com a remitent, quede’s una còpia autentificada de la seua comunicació enviada per Burofax o telegrama. Pot sol·licitar este servici en el moment de la imposició de l’enviament o posteriorment. Amb validesa legal davant tercers
  • Custòdia de 60 i 120 mesos: Sol·licita que guardem el teu enviament durant més temps, des de 60 a 120 mesos, per si durant eixe termini necessites demanar-nos una certificació de contingut
  • Proba d'Entrega Electrònica (PEE): Justificant digital del lliurament certificat.

Quan hages completat les característiques del teu enviament, podràs exportar totes les dades a un fitxer o al teu email per a utilitzar-lo en futurs enviaments|trameses i que el procés siga encara més còmode. Recorda marcar el destinatari en la llista d’enviaments. No ho oblides! Si has importat un fitxer amb diversos destinataris, cada burofax només podrà contindre un d’eixos destinataris ja que es tractarà d’una notificació personal.

Quan acabes tot el procés es generarà un resum final en el qual podràs revisar totes les dades que ens has proporcionat. En este pas podràs modificar qualsevol de les dades que hagueres introduït.

Si necessites continuar amb el procés d’enviament un altre moment, no hi ha cap problema. Fes clic en “acabar més tard” per guardar totes les dades de l’enviament i acabar-lo quan pugues.

Atenció! Encara que no és habitual en este tipus de serveis, en algunes ocasions trobaràs codis promocionals per rebaixar el cost del teu enviament. Els hauràs d’introduir abans del pagament.

Si necessites continuar amb el procés d’enviament en un altre moment, no hi ha cap problema, fes clic en “acabar més tard” per guardar totes les dades de l’enviament i acabar-lo quan pugues.

Pel que fa als mètodes de pagament que veuràs a continuació, són comuns a tots els usuaris:

  • Pagament amb targeta de crèdit/dèbit. Si tries esta opció et redirigirem al túnel de pagament segur amb l’entitat bancària.
  • Pagament amb PayPal. Podràs pagar amb qualsevol dels mètodes associats a PayPal de forma ràpida i segura.

Si ja estàs registrat a Correos i ets un client amb contracte, podràs afegir el pagament a un contracte, de manera que facturarem l'enviament amb les condicions establides en el mateix.

En cas que hages triat pagar amb targeta o PayPal, podràs demanar la teua factura durant el pagament.

Una vegada hages acabat el procés de pagament se’t portarà a un últim pas perquè confirmes les dades de referència de l’enviament, el seu localitzador i els destinataris a qui s’envia. Tu elegeixes entre estes tres opcions com rebre esta informació

  • Imprimeix una versió del resum de la teua compra.
  • Facilita’ns la teua adreça d’email per rebre les dades a la teua safata d’entrada o podem enviar-li'l a una altra persona, si ho prefereixes.
  • Rep un arxiu de text que inclou tots els detalls de la teua compra.

Després de realitzar el teu enviament

Des de Correos volem ajudar-te fins i tot una vegada que hages realitzat el teu enviament.

Cita prèvia
Localitza oficines, bústies i CityPaq
Formulari d’Oficines
Localitza el teu enviament